|

SPORTMARKETING ÚJRAGONDOLVA BLOG

A MEETUP ÉS AMI MÖGÖTTE VAN
10
Jun

Futball marketing

Hetedik alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot, amely során a futball marketing került a középpontba a nyári labdarúgó világbajnokság kapcsán. Beszámoló a rendezvényről!

Ha futball szakmai rendezvényről lenne szó, nehéz helyzetben lettünk volna, mert komoly kihívás egy olyan témáról beszélgetni, amelynek közel 30 éve nem vagyunk aktív szereplői [a magyar válogatott 1986-ben szerepelt utoljára a spotág nagy tornáján]. Azonban a meetupon a marketing szemszögéből elemeztük a témát, így sokkal szélesebbre tárult azoknak az érintetteknek a köre, akiknek a nyári labdarúgó világbajnokság releváns piaci kérdés.

Zsédely Péter, a Sportmarketing Újragondolva Meetup főszervezője

A rendezvényt Zsédely Péter, a meetup főszervezője egy előremutató kezdeményezés örömteli hírével nyitotta meg. Ami a legutóbbi alkalommal még csak tervezés alatt állt, már hivatalosan is létezik: a Magyar Marketing Szövetség [MMSZ] legfrissebb tagozata, a Sportmarketing Tagozat azzal a céllal jött létre, hogy összefogja a hazai sportmarketing élet szereplőit, emelje a sportmarketing presztízsét és szélesebb szakmai kört érjen el.

Hamana Zsolt és Simán Kristóf, a Statzup előadói

Az előadások sorát Hamana Zsolt, a Statzup Chief Media Officere kezdte, aki a fantasy sportok világába kalauzolta a résztvevőket. Az Amerikában többmilliárd dolláros üzletet jelentő ágazat hazánkban még csak a szárnyait bontogatja. A Statzup által a Magyar Labdarúgó Szövetség számára készített Fantasy Liga azonban az elsők között indult Európában. A világbajnokságot a Statzup is kiemelten kezeli, egy újabb dobással készülnek rá a TheFantasyFootball.com keretében. Az előadás végén a közönség soraiból érkező kérdések megválaszolásába a helyszínen tartózkodó Simán Kristóf, a Statzup CEO-ja, is beszállt.

Jagodits Rómeó, a Magyar Futballmarketing Műhely alapítója

Jagodits Rómeót régi ismerősként köszönthettük, hiszen korábban több meetupon is moderátorkodott. A Magyar Futballmarketing Műhely Alapítója hozta lendületes, provokatív stílusát a szurkolói bázisnak a labdarúgásban betöltött szerepéről szóló előadásában. Kiemelte, hogy amíg a klubok nem ismerik meg a mérkőzésre járókat alaposabban a demográfiai és társadalmi jellemzők alapján, valamint a fogyasztói szokásaik szempontjából, addig nem is tudják őket hatékony megszólítani. Márpedig ilyen irányú kutatások, felmérések évek óta nem készültek Magyarországon. Ezek az ismeretek a szponzorkeresésnél is elengedhetetlenek lennének, hiszen a cégek számára sem mindegy, hogy milyen célcsoportot tudnak elérni egy-egy klubon keresztül.

Ferencz Enikő, a Coca-Cola Magyarország szenior marketing aktivációs menedzsere

A Coca-Cola abba a hattagú elitklubba tartozik, amelyik a FIFA háromszintű szponzori rendszerének a legfelső kategóriáját jelenti. Ferencz Enikő, a Coca-Cola Magyarország szenior marketing aktivációs menedzsere elmondta, hogy a cég globális kampányából hazánk annak ellenére sem maradhatott ki, hogy a válogatottunk nem jutott ki a világbajnokságra. A cég fő üzenete a vb kapcsán ugyanis nem korlátozódik a futballra, mert a kampány célja aktív életmódra inspirálni az embereket. Célcsoportjukat a fiatalok jelentik, ennek megfelelően válogattak az aktivációs eszközökben, és így esett Tóth Gabira is a választás a vb hivatalos dalának feléneklésére.

Molnár Orsolya, a Heineken brand managere

A labdarúgáshoz szintén ezer szállal kötődő, bár nem a világbajnokságban, hanem a Bajnokok Ligája sorozatban érdekelt Heinekent Molnár Orsolya brand manager képviselte. Megtudhattuk, hogy a sörös cég idén nem szervezett eseményeket Magyarországon a BL-döntő köré, mert a felméréseikből kiderült, hogy a célcsoportjukat hatékonyabban elérik a zenei és szórakoztató rendezvényeken keresztül. Elsőre talán érdekesnek hangzik egy ilyen lehetőség kihagyása, de mutatja a globális márkák rendkívül tudatos, a saját fogyasztóik alapos ismeretén alapuló magatartását.

Szelke Barnabás, Sz. Nagy Tamás és Szabó Gergely, a Ringier előadói

A többek között a Nemzeti Sportot is kiadó Ringiertől három előadó érkezett. Nem a szokásos felállás, de nagyon érdekes volt hallani, hogyan készül az ország vezető sportnapilapja és annak online kiadása a labdarúgó világbajnokságra kereskedelmi, tartalmi és termékfejlesztési szempontból. Szelke Barnabás, a Ringier digitális üzletágának vezetője, Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport főszerkesztő-helyettese, valamint Szabó Gergely a Ringier vezető digitális terméktervezője ugyanis ezt a három területet képviselték a „Brazilmánia” kampány bemutatása során. Előadásukban rengeteg olyan elemet mutattak be a világbajnokság kapcsán debütáló megoldásaikból, amelyeket korábban nem láthatott a nyilvánosság.

Mivel a meetup célja lehetőleg minél több érintett véleményét bemutatni, az előadások között levetítésre került egy videóinterjú Marco Caneirával. A Videoton FC védője két világbajnokságon is járt a portugál válogatottal és a személyes élményeiről beszélt a megkeresésünkre.

Szombathy Pál, a DIGI Sport műsorvezetője

A meetup moderátori feladatait Szombathy Pál, a DIGI Sport műsorvezetője látta el, aki az előadások összekapcsolásán és az előadókhoz intézett remek kérdésein kívül szórakoztató személyes történeteivel tette teljessé a programot.

A meetup közönsége

A sportsmarketing.hu csapata
További fotók a meetupról:
facebook.com/SportsmarketingHungary

Letölthető előadás a meetupról:
Jagodits Rómeó: Fogyasztói attitűd, avagy a szurkolói bázis szerepe a futballban

A Sportmarketing Újragondolva Meetup másnapján Ferencz Enikő és Zsédely Péter voltak Szombathy Pál vendégei a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában:

A meetupról a médiában megjelent beszámolók
Volt aki így látta:
Sportmarketing: A magyar cégek hogyan készülnek a vb-re? – Nemzeti Sport Online
Sör, ropi, Nemzeti Sport – Kreatív Online

És volt aki így:
Kérlek, szervezzetek normális meetupokat! – ungvaripeter.hu

Korábbi meetupok
A korábbi Sportmarketing Újragondolva Meetupok beszámolói, képei, valamint a DIGI Sport Reggeli Start műsorában lement beszélgetések megtekinthetők az alábbi linkeken:
Sport és innováció – 2013.11.21., Mu Színház
Sport és média – 2013.05.05., Symbol
Sportban az üzlet – 2012.11.28., Mu Színház
Az olimpia marketing szemmel – 2012.05.17., Mu Színház
SportPR/Sport branding – 2011.11.10., Mu Színház
A sport online/mobil marketing vonatkozásai – 2011.05.26., Fogasház

Fotók: Horváth Tamás

Leave a Reply